ul. Tarnowska 2, 00-965 Warszawa 505-584-458 kontakt@norbu.pl

Cypher Labs AlgoRhythm Solo -dB

Jeszcze do niedawna igadżet był postrzegany jako użyteczne narzędzie, ale w żadnym wypadku nie był to romans pomiędzy wybrednym konsumentem audio a jobizującą wizją tego, co DAP powinien osiągnąć. Oryginalny CLAS SOLO był w zasadzie przełomem, jeśli chodzi o podłączenie audiofila do igadżetu w znaczący sposób w 2011 roku, dając znacznie lepsze możliwości przetwornika C/A i ominięcie tak wewnętrznych możliwości przetwornika C/A w igadżecie po raz pierwszy i wszystko w pełnej zgodności z wymagającymi standardami licencyjnymi Apple.

Era potrójnego stosu była dla nas chwilą, gdy pod małym srebrnym pudełkiem SOLO i mocno zakotwiczonym na górze igadżetem pojawiły się wszystkie rodzaje wzmacniaczy. Niemal każde lokalne spotkanie, na którym byłem w zeszłym roku, ma teraz natychmiastowo rozpoznawalny widok potrójnego stosu SOLO CLAS. Szkoda, że 5.5G jest obecnie w zakresie kompatybilności, ale jest to problem, który został złożony do łóżka dawno temu z pierwszym wydaniem tak, że mając na uwadze, że MP3, ALAC itp. jest przejście do formatu, a nie FLAC dla tych urządzeń od teraz ze względu na ograniczenia licencji Apple nie ma wątpliwości.

Ale czasy poruszają się szybko i Sony i Fostex wskoczył na bandwagon z bardziej rozwiniętych igadżetów interfejs produktów audio, takich jak HP-P1 i PHA-1 więc Cypher Labs wrócił z nową zaktualizowaną wersją SOLO, SOLO -db, który podnosi ante i dla mnie wyraźnie ustanawia to audiofilskie referencje poza po prostu przyjazny dla konsumenta wzmacniacz dla fanatyków igadżetów z wybrednych uszu.

Czym więc różni się od oryginalnego SOLO i nowego SOLO -db?

Cechy charakterystyczne

- Automatyczne podwójne wejście źródłowe z komputerów lub urządzeń Apple - Rozdzielczość audio USB do 16/48 z urządzeń Apple - Rozdzielczość audio USB na komputerze Mac (natywnie) lub PC (z dołączonym sterownikiem) do 24/192 - 14 godzin odtwarzania i ładowania urządzeń Apple - W pełni zbalansowane analogowe wyjście liniowe (4 styki) - Cyfrowe wyjście S/PDIF - Wejście USB mini-A umożliwia wejście z komputerów (USB A do USB mini-B) lub urządzeń Apple (za pomocą 30 styków do USB mini-a).

Cóż, od zwykłego obserwatora z daleka niewiele różni się fizycznie. Klasyczny srebrny design pudełka oraz logo i kalkomanie są podobne do siebie, poza -db moniker. Dopiero po spojrzeniu na przedni i tylny panel widać główne różnice lub ulepszenia.

Pierwszą ważną różnicą jest możliwość wyprowadzenia w SOLO -db w trybie zbalansowanym z 4-pinowym złączem wyjścia zbalansowanego z tyłu wzdłuż boku standardowego 3,5 mm trybu wejścia single-ended, takiego jak ten, który znajduje się na oryginalnym SOLO. W połączeniu ze wzmacniaczem zbalansowanym ALO Audio RX3 jest to doskonała forma i funkcjonalność, a Cypher Labs miał to na uwadze projektując SOLO -db. W tej chwili SOLO -DB jest jedynym urządzeniem tego typu, które posiada zbalansowane wyjście i w połączeniu z RX MK3 ma naprawdę potężny, przenośny stos, który może z łatwością napędzać wyświetlacz LCD-2 i zrobić dobry użytek z HE6 pod względem mocy i jakości dźwięku.

Druga duża zmiana jest rzeczywiście w środku, ze zmianą układu DAC z Wolfsona na 24-bitowy AKM4396, który zapewnia nieco szersze spektrum i gładszy dźwięk niż poprzednio nieco jasne oryginalne SOLO. Na szczęście nowy SOLO -DB jest kompatybilny ze złączami oświetleniowymi najnowszych iPodów i może zapewnić 24/192 samplowanie, które jest mniej więcej tak samo dobre jak przy codziennym odtwarzaniu. Wyjście koncentryczne i wejście usb, które działa albo w Twoim idevice, albo bezpośrednio z Twojego komputera, pozwala SOLO stać się czymś więcej niż tylko uwielbianym przenośnym przetwornikiem cyfrowo-analogowym - pozwala na budowanie systemu wokół SOLO. W połączeniu z 24-bitowym przetwornikiem cyfrowo-analogowym 24/192 w środku i wyjściem zbalansowanym lub jednokanałowym, możesz naprawdę zobaczyć, jak bardzo możliwa jest teraz budowa komputera stacjonarnego z SOLO -db.

Ponadto nowe SOLO może ładować Twój idevice jednocześnie podczas odtwarzania lub po włączeniu i daje nominalny czas odtwarzania 14 godzin, co biorąc pod uwagę to, co jest przeznaczone do zrobienia jest całkiem dobre dla urządzenia przenośnego.

Naprawdę podobało mi się oryginalne SOLO, ale te nowe funkcje sprawiają, że SOLO -db jest rzeczywiście bardzo ważnym przetwornikiem cyfrowo-analogowym i ma o wiele większy potencjał, niż ten, który dałem wcześniej poza bolcem do iPoda dla audiofilów.

Jak to brzmi?

Nowy DAC SOLO -db ma pewne zdecydowane zalety w starszym, oryginalnym SOLO, z dużo bardziej naturalnym i płynnym dźwiękiem niż starsze, jaśniejszym i być może ostrzejszym SOLO. Krawędź wysokich tonów została lekko zdjęta, a średnie i niskie tony wydają się ciaśniejsze, bardziej uderzające i mają znacznie lepszą teksturę niż oryginał. Nowe SOLO -db wydaje się po prostu dużo bardziej spójne i dojrzałe niż oryginalne "iskrzące" wydanie i w połączeniu z 24/192 DAC-em po prostu brzmi dla mnie o wiele bardziej przekonująco od dołu do góry pod względem detali i artykulacji.

Wcześniej recenzowałem SOLO z RX MK2 i stwierdziłem, że jest to fantastyczny upgrade w zakresie iPod'a do amplitunera do ucha, ale z czasem kombi poczułem się nieco jasny lub gorący poprzez wciąż bardzo ekscytujące i dynamiczne. Zmęczenie było dla mnie nieco większe na tym combo niż kiedy ostatnio testowałem i porównywałem Fostex HP-P1. Chociaż wbudowany wzmacniacz Fostexa był dla mnie słabym ogniwem, to jednak jego tonacja i niższa ocena mocy były nieco bardziej dopasowane do IEM i długich okresów odsłuchowych, w których absolutna czystość nie była konieczna. Fostex jest nadal najbardziej płynny z dwóch, ale SOLO's superior "waga" i artykulacja teraz czyni go bardziej ekscytujące z dwóch wyborów. W połączeniu z możliwością dodania dowolnego wzmacniacza słuchawkowego i zbalansowania go, SOLO jest o wiele bardziej angażującym doświadczeniem dla mnie osobiście.

Potrójny stos pasujący do zadania

Oczywiście mieszanie i dopasowywanie ze wzmacniaczami jest kwestią smaku i dopasowania. Jako 4-pinowa zbalansowana jednostka teraz po prostu krzyczy do tej pory i wychodzi za mąż za wzmacniacz ALO Audio RX MK3 i podejrzewam, że większość chwyci -db tylko po to, aby uzyskać całkowicie przenośny i w pełni zbalansowany system. Solo i RX MK3 mają w zasadzie tę samą formę i szczerze mówiąc jeden z nich jest zbudowany dla drugiego i nie sądzę, aby Cypher Labs naprawdę stronił od tego stwierdzenia jako domyślnego wyboru dla zrównoważenia -db z dobrym wzmacniaczem.

Teraz w odniesieniu do chodzenia pojedyncze lub zrównoważone jest lepiej lub gorzej pozwala krok boczny, że nieco na razie, jak technicznie jakość dźwięku nie jest to, co jest zagrożone tutaj, ale zdolność do prowadzenia słuchawek w trybie zbalansowanym, które mogą nie być możliwe w trybie single end. Nie szczerze wierzę, że tonacja układu DAC różni się znacznie między zbalansowanym i single ended, ale to, co robisz, to bardziej wyrównane pole gry pod względem tego, jakie słuchawki można spróbować i prowadzić zadowalająco z dobrym zbalansowanej konfiguracji. Rzeczywisty zbalansowany stopień wejściowy będzie prawdopodobnie lepszy niż jednostopniowy, a ponadto ogólny poziom szumów na wyjściu będzie niższy. Biorąc pod uwagę, że niektóre smaczniejsze słuchawki będą miały dość długie kable, czy to zapasowe, czy modyfikowane, poziom redukcji szumów jest dużą zaletą przy przechodzeniu w trybie zbalansowanym. To jest prawie to, co masz z -db i MK3 - potężny zrównoważony system z wielką redukcji nosie, stały sygnał i zdolność do jazdy fantastyczne słuchawki, takie jak LCD-2 i HE6 lepiej niż większość kombinacji tam teraz na rynku przenośnych.

Ale to, co znalazłem w słodkim punkcie pod względem czystej tonacji i mocy napędowej było -db i International, który jest zbalansowany DAC/AMP również z ALO Audio, który po prostu miał o wiele bardziej kojący top end niż RX3 i naprawdę płynnej sekcji mids, że brzmiało to solid state nature. Ten mecz był co najmniej diabelnie uzależniający i chociaż RX3 jest nieco bardziej ekscytujący i dynamiczny, to jednak trochę bardziej ciągnęło mnie do International. Dopasowanie formy pomiędzy International i -db jest nieco oderwane od siebie ze względu na różne względy projektowe DAP i wkrótce wyjaśnię więcej w mojej recenzji International.

Dopasowanie do Continentala i oczywiście wszystkie siły zamiatania Continentala, takie jak płynne mids (v2) wysunęły się na pierwszy plan, ale akumulator mądry będzie ładować ten v2 na długo przed CLAS -db, więc to jest coś, co należy rozważyć, jeśli idziesz przenośny.

Końcowe myśli

Wózek -db jest pod wieloma względami krokiem naprzód w stosunku do oryginalnego SOLO. Zrównoważone wyjście, doskonały układ przetwornika cyfrowo-analogowego, wyższa częstotliwość próbkowania, możliwość ładowania urządzenia idącym w podróży i podłączania go bezpośrednio do systemu komputerowego sprawia, że jest to naprawdę istotne urządzenie dla osób z ekosystemu Apple i szczerze mówiąc większość z nas jest w takiej czy innej formie. Prawdziwa konkurencja jest teraz naprawdę gorąca z coraz potężniejszymi DAP'ami, takimi jak DX100 Ibasso i AK100 z iRiver, a także z istniejącą bezpośrednią konkurencją Fostexa i Sony o przenośność, ale Cypher Labs zrobił to pierwszy i z -db są znowu do przodu. Jeśli coś wyjdzie na jaw, że robi to samo dla Android USB on the go audio jak aktualizacja firmware, to masz iść do audiofilskiego przenośnego DAC na 2013 rok.